KIOSK

Beating Choir

Een productie van Le Carrousel & BRONKS

12+// 1e en 2e graad

Gesproken talen: Nederlands, Frans, Engels

Zes performers staan op scène.
Ze komen uit verschillende gezinnen, steden en landen. Hun jeugd is wat hen bindt.
Ze stellen zichzelf voor. Ze spreken zichzelf uit.
Ze luisteren naar de stemmen van honderden anderen.
Ze dragen het geluid van jongeren overal ter wereld.

Zij zijn de ambassadeurs van hun generatie. Via beweging en interactie zoeken ze naar de kwetsbaarheid en de kracht van jong zijn.
Hoopvol en strijdvaardig. Voortgestuwd, gesteund en gedragen door de soundscape van tientallen stemmen van andere jongeren overal ter wereld, verweven tot een universeel geluidstapijt.

‘Beating Choir/Chœur Battant’ is een productie tussen het Canadese Théâtre Le Carrousel & het Belgische BRONKS, theater voor jong publiek. Drie jongeren uit Quebec gingen een artistieke uitwisseling aan met drie Brusselse jongeren. De voorstelling is een vervolg op het online platform ‘Creative in Solitude’ dat choreografe en regisseur Zoë Demoustier tijdens de pandemie oprichtte en waar jongeren via een artistieke expressie hun gevoelens konden delen.

——————–

CHOREOGRAFIE & REGIE: Zoë Demoustier
PERFORMERS: Romain Accoe (B), Aurélie Brassard (CA), Lahja Demoustier (B), Oumi Niang (B), Maura Tepperman (CA), Mathieu Thibodeau (CA) | CONCEPT KOSTUUM Ange Blédja (CA)
MUZIEK: Willem Lenaerts, Pepijn Leenders (B)
PRODUCTIE: Le Carrousel & BRONKS 

Zoë Demoustier (1995) is performer en choreograaf. Het lichaam is steeds het vertrekpunt van haar visuele voorstellingen. Vanuit beweging maakt ze linken met actuele en geëngageerde onderwerpen. In 2017 stuurde Zoë af van de Mime Opleiding in Amsterdam (Academie voor Theater en Dans) waar ze zich ontwikkelde van danser tot performer en van performer tot maker. Na de Mime opleiding behaalde ze een Master Regie aan RITCS Brussel waar ze de voorstelling Hidden wounds maakte bij BRONKS met een groep jongeren met een migratieachtergrond. Zoë maakte samen met Anna Bentivegna, Ayrton Fraenk en Jef Van gestel twee jeugdvoorstellingen bij fABULEUS (Wat was en wat nu en nesten) en werkte als assistent voor Michiel Vandevelde (fABULEUS), Alma Söderberg (Manyone), Iris Bouche (Opera Ballet Vlaanderen).

Na haar afstuderen richtte ze samen met Oihana Azpillaga en Barbara T’ Jonck Platform In De Maak op. Een platform dat startende makers in de podiumkunsten helpt hun werk te tonen en te ontwikkelen binnen een horizontale structuur.

De afgelopen jaren maakte Zoë enkele producties voor diverse groepen Road to nowhere (ism Yelena Schmitz, De Markten en Brusselaars), Born to be wild (ism Sint-Pieterscollege en 35 jongeren) en Gevels en Gezichten(ism Zewopa, een inclusief woonproject). Tijdens de eerste covid lockdown ontstond het online platform Creative in Solitude dat jongeren een ruimte geeft hun stem te laten horen in woord en beeld.
In 2021 ging Unfolding an Archive in première een eerste solovoorstelling waarin Zoë vertrekt vanuit het oorlogsarchief van haar vader en via het lichaam een tijdslijn van 25 jaar ontvouwt. Sinds dit jaar start ze een nieuwe samenwerking als choreograaf bij Ultima Vez met een eerste productie What Remains waarin tien performers tussen 4 en 74 op het podium staan (première Krokus 2023).

VRIJE VOORSTELLING

  • woe 22/11/2023 om 20u

Voor deze voorstelling zijn er geen schoolvoorstellingen gepland, maar de vrije voorstelling is ook toegankelijk voor scholen.
Indien je naar een vrije voorstelling wenst te komen met je klas, gelieve contact op te nemen met info@kopergietery.be.

 

KOPERGIETERY Theaterzaal, Blekerijstraat 50 9000 Gent