KIOSK

Over de voorstelling

Bertrand is van plastiek.
Bertrand wil echter alles zijn,
behalve plastiek.

Samen met zijn leger aan rommel en afgewezen voorwerpen gaat hij op zoek naar de schoonheid in dit ‘niets’. De kapotte stofzuiger, die lelijke rok, een plastieken zak en zelfs mama’s oude tandenborstel…

Wat weggeworpen werd, komt tot leven.
Wat aan de kant geschoven werd, mag weer mee doen.
Wat niet meer mocht bestaan, krijgt terug een ziel.

Kostuumontwerpsters Leentje Kerremans en Valerie Le Roy delen een grote liefde voor de pracht en humor van alledaagse, ‘stomme’ dingen. Samen met theatermakers Michiel Soete, Nona Demey en muzikant Janko Beckers vissen ze in die zee van ogenschijnlijke prullen naar geheime vermommingen en dubbele levens. Ze komen boven met een uiterst visuele voorstelling.

CREDITS

PRODUCTIE KOPERGIETERY, KGbe & beeldsmederij DE MAAN
CONCEPT & CREATIE: Leentje Kerremans, Valerie Le Roy
SPEL: Nona Demey Gallagher, Michiel Soete
COACHING: Stef De Paepe, Johan De Smet
KOSTUUM: Leentje Kerremans, Valerie Le Roy, Elise Goedgezelschap
MUZIEK: Janko Beckers
TECHNIEK: Dominique Defossez, Diederik De Cock, Jonas De Wulf, Jeroen Doise, Sebastien Van Huffel

OVER DE MAKERS

Valerie Le Roy & Leentje Kerremans hebben elkaar leren kennen op de set. Hun professionele paden kruisen zich geregeld. Beide waren op zoek naar een werkplek en hebben daarom beslist een atelier te huren. Het samen werken in één ruimte vloeit uiteindelijk uit in het delen van veel beeldende ideeën en een gezamenlijke voorstelling.

Valerie Le Roy studeerde Theaterwetenschappen en Theaterkostuumontwerp. Ze werkt voor film & televisie (o.a. Bevergem, Cargo, Home, Ventoux) en theater (o.a. Theater Antigone, BRONKS, KOPERGIETERY). Recent werkte ze mee aan Loopstation (Ontroerend Goed), Zon Dag Kind (TAZ) en Invisible (kabinet k). Dit seizoen is ze tevens verbonden aan Craquelé (Studio Orka), België Ondertiteld (BRONKS) en de film Mijn vader is een saucisse (Anouk Fortunier).

Leentje Kerremans behaalde in 2008 een master in Beeldende Kunsten aan het Sint-Lucas Gent. De opgedane artistieke ervaring en materialenkennis brengen haar al heel gauw richting kostuumontwerp, waarbij ze een wonderlijke vormentaal combineert met een flinke scheut surrealisme. Naast haar werk voor film en televisie werkt ze als freelance costumière voor theaterhuizen als Laika, KOPERGIETERY, Froefroe, De Vieze Gasten, Antigone, Vooruit en Het Paleis. In 2016 werkte ze – in residentie in CCTer Dilft – samen met Janko Beckers het zotte muzikaal-beeldende project The Golden Tieger uit.

Theatermaker Michiel Soete studeerde aan het RITCS en werkt de afgelopen jaren samen met o.a. Theater Antigone (Corta Rica), Laika (Aromagic, Piknik Horrifik), Kaaitheater (Capsaikin), Villanella (Mieren slapen nooit), Jozef Wouters en Nele Vereecken. Vorig seizoen creëerde hij mee Park Katrol (KOPERGIETERY).

Nona Demey Gallagher rondt momenteel de master Drama af aan het KASK/Conservatorium Gent. Ze speelde onder meer in Loopstation van Ontroerend Goed en in Koor! van Campo/Myriam Van Imschoot en Willem de Wolf/Compagnie De Koe. Dit jaar is ze te zien in haar eigen voorstelling Through the Looking-Glass (and what we found there) met Mats Vandroogenbroeck en Timo Sterckx (#TAZ19 Sabam Jongtheaterschrijfprijs). Zelf maakt en speelt ze E R O T I C A, een voorstelling waarin ze sensuele poëzie van vrouwelijke auteurs omzet in gebarentaal. Daarnaast is ze een vaste performer van Gamelan Voices (TAZ#18, Vooruit, DE Studio) en speelde ze mee in de muziekvoorstelling Dreaming Not Sleeping (De Studio).